Excite

Zes gezonde tussendoortjes vol eiwitten

Last van een knagend hongergevoel? Dan zijn deze zes gezonde tussendoortjes vol proteïne perfect om de honger te stillen. Het eiwit zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt, waardoor je nog uren zonder snaaien kunt doorbrengen. Je zou het niet denken, maar proteïne snacks geven je zelfs een meer verzadigd gevoel dan de meeste tussendoortjes met koolhydraten, zoals een krentenbol of een sneaky muffin bij je koffie in de ochtend.

Noten

De beste manier om te voorzien in je proteïnebehoefte is door een handje noten te eten. Niet alle noten zijn even gezond. Maak dus een mix naar eigen smaak. Voeg eventueel wat zaden of gedroogd fruit toe.

Hardgekookt eitje

Waarschijnlijk is een hardgekookt eitje een van de goedkoopste manieren om je maag te vullen. Een ei is ook nog eens gezond en geeft je een opkikker. Heb je weinig tijd? Kook dan een aantal eieren tegelijk en bewaar ze in de koelkast voor een snack op een later moment.

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt bevat een flinke hoeveelheid gezonde vetten en zit vol met eiwit en proteïne. Zeker met een eetlepel suikervrije volkoren muesli is Griekse yoghurt het perfecte gezonde tussendoortje.

Kalkoen met kaas

Een proteïne snack zonder koolhydraten maak je door een plakje kalkoenfilet in te smeren met een magere roomkaas. Rol deze op en voilà: gezonde tussendoortjes voor bij de borrel.

Kikkererwten

Kikkererwten staan misschien niet bij iedereen direct voor het grijpen in de kast, maar de peulvruchten zijn erg gezond en zitten vol vezels die wonderen doen voor je darmen. Daarnaast bevatten kikkererwten een grote dosis proteïne. Je kunt gedroogde kikkererwten weken, maar ook uit blik zijn ze prima eetbaar. Bak ze op met een kruidenmengsel van piment, komijn, peper en zout; of breng ze na het bakken op smaak met een scheutje azijn en een snuf zout.

Huttenkäse en fruit

Na een flinke workout moet je het lichaam weer een beetje helpen bij het herstel. Geen snack is beter dan een bakje huttenkäse voor de proteïne, getopt met vers fruit voor vitamines en natuurlijke suikers. Geen spullen in huis om een van deze gezonde tussendoortjes te maken? Een good old eiwitshake doet ook zijn werk.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017