Excite

Verwen je lichaam met gezond fruit

Na alle decemberdagen met kerst, oud en nieuw en andere feestjes verwen je je lichaam met gezond fruit voor een echte detox. Vervang de aankomende weken je tussendoortjes door een gezond stuk fruit en probeer zo veel mogelijk caloriearm te eten. Dan ben je aan het eind van de maand gemakkelijk je decemberkilo’s kwijt.

Erg gezond: kiwi

Kiwi’s staan bekend als echte vitaminebommetjes. Niets is dan ook minder waar. De groene vruchten bevatten per stuk maar liefst 160 procent van je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine C. Daarnaast zit de kiwi vol met vezels voor een goede stoelgang. Een kiwi bevat ongeveer 25 calorieën, waardoor het een perfect mager tussendoortje is. Voor wat extra variatie gebruik je de kiwi als onderdeel van een (tropische) fruitsalade, of verwerk hem in een smakelijke smoothie.

Eet gezond, eet een appel

Een handige fruitsoort is de appel. Een appel is gemakkelijk mee te nemen en je krijgt er geen vieze handen van. Daarnaast is de appel een gezond stuk fruit. Zo is uit onderzoek gebleken dat een appel hartproblemen kan voorkomen, evenals sommige vormen van kanker. Een appel met schil bevat ook nog eens ruim 3 gram vezels. Zo houdt je maag en darmen gezond.

Rood fruit: aardbeien, bosbessen, frambozen

Rood fruit wordt in Nederland vooral gegeten als jam of in een smoothie vanuit de diepvries. Maar rood fruit is gezond fruit. Zo help rood fruit je lichaam bij het herstellen van je spieren na het sporten, en ondersteunt het ons immuunsysteem en afweersysteem. Ook rood fruit bevat veel vezels en vitamine C, terwijl ze per bakje nog geen 75 calorieën bevatten.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017