Excite

Veganistisch ijs bij het ontbijt

  • FrostedVegan

Heerlijk die zomerse temperaturen. Het liefst eten we de hele dag ijsjes om af te koelen, maar dat is natuurlijk niet bepaald gezond. Wat wel gezond is, is dit veganistisch ijs. Doordat dit ijsje is gemaakt van amandelmelk, fruit en een beetje muesli is dit veganistisch ijs perfect voor het ontbijt. Geen amandelmelk in huis? Hier lees je hoe je dat gemakkelijk zelf maakt.

Ingrediënten veganistisch ijs

Voor deze gezonde ijsjes heb je nodig:

  • 2 kopjes amandelmelk (Of een andere veganistische melk)
  • 1 bevroren banaan
  • 1 theelepel vanille extract (Zelf maken kan ook! Lees hier het recept)
  • 1 eetlepel ahornsiroop of stroop
  • een half kopje bosbessen, vers of uit de diepvries
  • vijf eetlepels muesli
Verder heb je een aantal ijsvormpjes nodig, ijsstokjes en een blender of andere mixer.

Bereidingswijze: ijs maken

Nu is het tijd om het ijs te maken. Doe de amandelmelk, de vanille extract, de siroop en de banaan in een blender en mix het tot een vloeibaar geheel. Doe dan de bosbessen en muesli erbij en roer door. Je kunt de bosbessen en muesli ook meemalen in de blender als je niet van ‘stukjes’ houdt. Giet het mengsel in ijsvormpjes. Zorg dat je ze niet te vol giet: het ijs zet nog uit tijdens het vriezen. Stop de veganistische ijsjes in ieder geval twee uur vriest, om een rommeltje te voorkomen als je ze uit de vorm haalt.

Bewaren en opeten

De veganistische ijsjes voor het ontbijt zijn het beste te bewaren in een afgesloten zak in de diepvries. Gebruik bijvoorbeeld een sealbag om te voorkomen dat er aanslag op het ijs vormt. Haal ze van te voren wel uit de vormpjes. Houd de ijsjes kort onder de warme kraan als ze niet uit hun vorm willen.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017