Excite

Top-eettips van slanke vrouwen

De meeste dieetadviezen geven aan dat je ongeveer 6 tot 8 keer per dag moet eten. Dat zijn dan drie maaltijden én drie snacks. Doe je dat ook? Vergeet die snacks dan maar en eet liever drie goede maaltijden, waarvan je écht vol zit. Zelfs als je hetzelfde aantal calorieën binnenkrijgt, blijkt je lichaam er van op te knappen als je drie keer per dag goed eet. Bovendien heb je dan gewoon geen trek en hoef je dus ook geen lekkernijen te weerstaan.
    © Getty Images

Eet meer groenten en fruit

Het is een open deur, maar wel een hele belangrijke: eet meer groenten en fruit! Als je gewicht kwijt wilt raken én het niet meer terug wilt krijgen, dan moet je maaltijd echt voor een groot deel uit groente en fruit staan. Vul bijvoorbeeld je bord 's avonds voor de helft met groente. En eet bananen; die geven een gevuld gevoel, maar maken je niet zo dik als veel andere ontbijtproducten.
    © Getty Images

Let op je porties

De meeste mensen gooien hun bord gewoon vol en scheppen nog een keer bij als ze dan nog trek hebben. Niet doen! Houd echt je porties in de gaten. Weeg bijvoorbeeld een poosje je eten, zodat je precies weet wat je wel en niet kunt eten. Een half bord groente is niet erg, maar een half bord vol vlees is dus niet goed voor je. En houd je ook gewoon bij de aanbevolen hoeveelheid. Je hersenen krijgen pas iets later het seintje dat je vol zit. Tegen die tijd heb je anders al veel te veel extra gegeten!
    © Getty Images

Drink water!

Je lichaam bestaat voor bijna driekwart uit water. Dat water moet ververst en aangevuld worden. Drink dus veel water, het liefst zo rond de twee liter per dag. Hiermee verbeter je ook je huid, werk je je cellulite weg en val je eigenlijk moeiteloos af.
    © Getty Images

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017