Excite

Supermarkt verkoopt afgekeurde groenten en fruit

De Europese Unie maakte noemde als een van de actiepunten voor 2014 dat de voedselverspilling in Europa moet worden verminderd. Per dag wordt er een enorme hoeveelheid versproducten weggegooid, die prima eetbaar zijn, maar een vreemd uiterlijk hebben. De Franse supermarkt Intermarché bedacht een campagne om die afgekeurde groenten en fruit een tweede leven te geven: Fruits et Légumes Moches.

Marketingcampagne

Aubergines, citroenen, wortels, sinaasappels, aardappels en appels die normaal afgekeurd in de prullenbak belanden, werden door Intermarché gekocht bij de normale leveranciers. Voor een prijs van dertig procent minder dan hun ‘mooie’ broers en zussen, werden de groenten en fruit in het zonnetje gezet. Natuurlijk begeleid door een strakke marketingcampagne.

Video: Hoofdrol voor lelijke groenten en fruit.

Gezond eten

Volgens de Intermarché is de campagne zeer succesvol verlopen. De afgekeurde groenten en fruit werden gekocht door hun klanten. Er kwamen meer mensen naar de winkels én de Intermarché haalde een grotere omzet door de bijzondere actie. Daarnaast werd de verspilling van voedsel teruggebracht, en gezinnen konden zich voeden met gezond eten voor een lagere prijs.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017