Excite

Ontbijt smoothie met banaan

Een ontbijt is belangrijk om je dag goed te beginnen. Helaas lukt dat niet voor iedereen, bijvoorbeeld door tijdgebrek om simpelweg omdat je niet opstaat met trek. Dit recept voor een ontbijt smoothie met banaan is de perfecte oplossing. Het is gezond, snel en lekker.

Banaan gezond?

Bananen zijn gezond en dat maakt ze het perfecte ingrediënt in een smoothie. Ze zijn lekker en zitten boordevol goede vitaminen en mineralen. Zo is banaan een belangrijke bron van kalium en dat is goed tegen een hoge bloeddruk. Daarnaast geeft een banaan een echte energiekick, perfect voor een ontbijt smoothie dus.

Bevroren banaan

Omdat bananen aan een tros vaak allemaal tegelijk rijp zijn, is het handig om bananen voor smoothies in stukjes in te vriezen. Zo kun je de bevroren banaan goed doseren én behouden ze hun consistentie en smaak.

Ingrediënten banaan smoothie

Voor dit ontbijt smoothie met banaan heb je de volgende ingrediënten nodig:

  • 250 milliliter amandelmelk
  • 1 bevroren banaan in stukjes
  • 1 eetlepel pindakaas
  • 1 eetlepel havermout, zemelen of proteïnepoeder
  • kaneel

Bereidingswijze smoothie

Zoals bij alle smoothies doe je alle ingrediënten in de blender. Blend totdat het een lichtbruine consistentie smoothie is, zonder stukjes banaan. Naar smaak en behoefte kun je variëren met havermout, zemelen of proteïnepoeder. Proteïne is een belangrijk ingrediënt als je veel sport, of voor vegetariërs die anders te weinig eiwit binnenkrijgen. Zemelen en havermout doen op zichzelf weer wonderen voor gevoelige darmen. De kaneel is puur een smaakmaker, pas op met de hoeveelheid.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017