Excite

Het koolhydraten dieet voor een razendsnel resultaat!

Wanneer je levenslang met overgewicht te kampen hebt, zijn alle middelen en diëten goed om er definitief komaf mee te maken. Een koolhydraten dieet wordt dezer dagen steeds populairder. Er is niet één koolhydraten dieet, maar er zijn er ontelbare die allen de inname van koolhydraten als basis hebben om het dieet rond op te bouwen.

Koolhydraten belangrijke energieleveranciers

Koolhydraten zijn belangrijke energieleveranciers. Het is een verzamelnaam van voedingsmiddelen bestaande uit voornamelijk zetmeel en suikers. Je lichaam zet deze koolhydraten om in glucose hetgeen nodig is voor onze lichamelijke en geestelijke activiteiten. Vervolgens zet je lichaam het teveel aan koolhydraten om in vet. Omwille van dit laatste, zweren sommigen erbij koolhydraten te beperken als basis voor een goed dieet.

Goede en slechte koolhydraten

Zoals eerder vermeld, hebben we echter wel koolhydraten nodig in onze voeding. Onze voeding bestaat uit zowel goede als slechte koolhydraten. Slechte koolhydraten vind je in aardappelen, frieten, deegwaren,  kaas, suiker en bananen. Goede koolhydraten in alle volkorenproducten, erwten, linzen, fruit, noten en groenten. Deze laatste voedingsgroep is dus zeker aan te raden om voldoende energieopname te garanderen.

Koolhydraten versus calorieën

Koolhydraten zijn onmisbare bouwstenen voor je lichaam en deze worden met het populaire koolhydraten dieet zoveel mogelijk beperkt. Volgens vele dieetgoeroes is een koolhydraten dieet wel doeltreffender dan het tellen van onze calorie-inname.

Met een koolhydraten dieet boek je razendsnel resultaat. Een kilo kwijtspelen per week is meer regel dan uitzondering. Let dus ook in dit geval ook op voor het bekende jojo-effect. Om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten, combineer je dit dieet best met voldoende lichaamsbeweging. Dit geldt uiteraard voor alle diëten, al wordt dat deel al gauw eens vergeten.

Koolhydraten tellen?

In plaats van calorieën te tellen, gaat men in het geval van koolhydraat diëten, koolhydraten tellen. In een koolhydraten dieet wordt de inname van koolhydraten beperkt tot 30 gram per dag. Het aantal kan je perfect tellen met de koolhydratenteller, terug te vinden op vele websites.

Populaire koolhydraat diëten

Hét koolhydraten dieet bestaat niet, er zijn er tientallen. De meest bekenden zijn het Atkins dieet, het Dr. Frank dieet, het high proteïne dieet, het low carb en het Heller dieet.

 

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017