Excite

Kick af van je suikerverslaving

Veel mensen eten meer suiker dan goed voor ze is. En daar merken ze de gevolgen van. Aan hun haar, hun huid, hun stressniveau, enzovoorts. Val jij ook in die categorie en wil je daar iets doen? Dan hebben wij een aantal handige tips voor je.

Houd het beperkt

Helemaal niet snoepen is bijna niet te doen. Tenminste, niet voor de gemiddelde Nederlander. Geef daarom een klein beetje toe, maar probeer je in je snackgedrag te beperken tot maximaal 150 calorieën per dag. Merk je dat je juist wél beter functioneert als je alles in één keer afzweert, dan kun je natuurlijk het beste gewoon cold turkey gaan en helemaal niet meer snoepen.

Combineer met gezond

Als je zoet met gezond combineert, dan merk je dat je minder snoept. Je hebt daardoor namelijk minder vaak trek, waardoor je ook minder vaak naar ongezonde dingen grijpt. Zo kun je bijvoorbeeld een banaan in chocoladesaus dippen. Je stilt dan je honger, maar ook je trek in ongezonde dingen.

Eet regelmatig

Jezelf uithongeren is helemaal niet handig. De kans dat je jezelf daarna flink te buiten gaat is namelijk levensgroot. Eet liever wat regelmatiger of eet tenminste een stukje kauwgom, als je niets bij de hand hebt. Probeer in ieder geval elke drie uur te eten. Je zult merken dat je lichaam daar beter op reageert.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017