Excite

Hoe je gezond kunt eten: tips

Wie kent het niet, je hebt besloten om gezonder te eten, maar als je de keuken binnenloopt voor een gezonde snack, zie je de zakken chips en vette snacks liggen. Nog voor je bent begonnen met je voornemen ben je al gestopt en hoor je jezelf beloven dat je morgen zeker zult beginnen. Diep in je hart weet je dat het morgen weer fout zal gaan, maar hoop doet leven. Dit moet anders kunnen. En het kan anders, dus leer gezond eten met tips die écht werken.

Boodschappen

Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet eten. De beste tip die gegeven kan worden is "haal geen ongezonde voeding in huis". Deze afspraak maak je het liefst ook met je medebewoners. Het heeft immers geen zin als jij beslist dat er gezonder gegeten moet worden, maar je partner de volgende dag met een zak vol chocolaatjes en chips het huis binnenloopt. Maak dus gezamenlijk een afspraak en hou je eraan.

Boodschappen doe je ook het beste met een volle maag. Als je honger hebt tijdens het boodschappen doen, ben je sneller geneigd om ongezonde voeding te kopen.

Bepaal een menu voor de hele week met een gezond gerecht voor iedere dag van de week. Bekijk welke ingrediënten deze gerechten nog nodig hebben en maak een lijst van alle ingrediënten die nog in huis moeten worden gehaald. Denk ook aan gezonde tussendoortjes. Zorg dat je in de supermarkt niet van je lijst wijkt. Op die manier kom je nooit thuis met ongezonde voeding.

Lekker eten

Gezond eten, hoeft niet saai of onsmakelijk te zijn. Er zijn genoeg lekkere, gezonde recepten met alledaagse gezonde ingrediënten. Genoeg om iedere dag een verschillend gerecht op tafel te zetten. Snacken doe je met fruit en groenten. Denk aan komkommer, selderij, appel of peer. Genoeg keus. Het zal zeker niet in een keer lukken. Wees dus niet te streng voor jezelf. Af en toe een chocolaatje of een beetje chips mag best. Als je daarna maar gewoon doorgaat met je gezonde voeding. Veel succes

 

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017