Excite

8 trucs die restaurants gebruiken

Restaurants gebruiken allerlei soorten trucjes om je te verleiden om bepaalde dingen op het menu te kopen. Als je je hier niet bewust van bent, dan laat je je dus sturen in je keuze. Voorkom dat voortaan, door deze trucjes te lezen!

Foto's: Youtube.com

Restauranteigenaars willen het liefst dat je meer geld uitgeeft dan de bedoeling was. De slechtste restauranteigenaars zullen je de indruk geven dat iets gratis is, maar het later wel in rekening brengen. Wees dus voorzichtig als je een drankje krijgt aangeboden dat onderdeel lijkt uit te maken van de maaltijd (of een drankje dat je krijgt als je aankomt). Deze worden namelijk soms als gratis gepresenteerd, maar wel in rekening gebracht!

Foto's: Youtube.com

Valutatekens worden vaak van de kaart gehaald, omdat je dan minder nadenkt over de prijs. Ze willen dat je koopt wat je wilt, zonder rekening te houden met de kosten. Dat kan bij het afrekenen voor behoorlijke verrassingen zorgen!

Foto's: Youtube.com

Veel restauranteigenaars geven je ook maar beperkt de keuze. Is het je wel eens opgevallen dat elke pagina van een menu een bepaald deel vertegenwoordigt? En dat elk deel meestal niet meer dan 7 gerechten bevat? Op die manier lees je niet alles goed en ga je bijvoorbeeld aan het vegetarische deel voorbij, als je vleeseter bent.

Foto's: Youtube.com

Zorgvuldig woorden gebruiken is ook iets dat restauranteigenaars doen als ze het menu opstellen. Je zult merken dat dingen als appeltaart een meer nostalgische draai krijgen als ze 'Oma's appeltaart' genoemd worden. En soms is dat genoeg om je over te halen daarvoor te kiezen.

Foto's: Youtube.com

Als een restauranteigenaar een bepaald gerecht wil verkopen, zul je merken dat de beschrijving daarvan uitgebreider is dan van andere gerechten. Dat is gewoon eenvoudige wiskunde: des te meer plek een gerecht op de menukaart inneemt, des te beter het opvalt en des te groter de kans dat je ervoor kiest.

Foto's: Youtube.com

Foto's behoren tot de duidelijkste manier om ervoor te zorgen dat je voor een bepaald gerecht kiest. Niet elk gerecht komt met een afbeelding, dus de gerechten met een afbeelding zijn de gerechten waarvan ze willen dat je ze koopt.

Foto's: Youtube.com

Heb je wel eens gehoord van 'negatieve ruimte'? Nee, dat dacht ik al. Dat is geweldig voor restauranteigenaars. Die gebruiken dit concept namelijk om je aandacht naar de meest winstgevende gerechten te trekken. Hiervoor wordt het menu gevuld met tekst, zodat de ogen van de klant automatisch getrokken worden naar de open ruimtes op het menu. Daarnaast worden de meest winstgevende gerechten gepresenteerd.

Foto's: Youtube.com

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017