Excite

Een lekker broodje gezond

Een lekker broodje gezond voor de lunch klinkt als een goede keuze. Wie denkt met een broodje gezond een slimme keuze te hebben gemaakt, kan zich soms aardig vergissen. Laten we eerst eens kijken waar een standaard broodje gezond van gemaakt is.

Broodje gezond ingrediënten:

  • Wit broodje
  • Mayonaise of boter
  • Vleeswaren zoals ham
  • Kaas
  • Komkommer
  • tomaat
  • ei

Het eerste ingrediënt is een wit broodje. Wit brood is doorgaans een foute keuze. Een volkoren broodje is een beter alternatief.

Het tweede ingrediënt is mayonaise of boter. Dit is niet iets wat je op je brood wilt smeren. Zelfs is het volkoren. Gebruik liever dieetmargarine. Een broodje gezond bevat al zoveel smaken, mayonaise is overbodig.

Het derde ingrediënt is vlees. Dit hangt natuurlijk af van het soort dat er net op je broodje zit maar je kunt beter kip of kalkoen gebruiken.

Kaas is het vierde ingrediënt en alhoewel kaas als gezond wordt beschouwd kun je beter gaan voor 20+ kaas. Die bevat genoeg calcium, maar minder vet.

De laatste 3 ingrediënten zijn komkommer, tomaat en ei. Komkommer en tomaat zijn perfect voor op een broodje gezond. Helemaal als ze biologisch zijn. Ondanks wat velen denken, hoef je het eigeel van een ei niet te verwijderen. Dat bevat alleen maar goede vetten en ons lichaam heeft vetten nodig om vitamines en dergelijke op te kunnen nemen. Daarnaast zorgt een ei ervoor dat je sneller een vol gevoel krijgt waardoor je weer minder eet.

Aan de slag

Het beste maak je zelf je broodje gezond. Op deze manier bepaal je zelf hoe groot je broodje wordt. Bij een gekocht broodje dat toch te groot is, hebben velen toch de neiging om hun broodje helemaal op te eten. Daarnaast bepaal je het broodtype en je producten waarmee je je broodje belegt. Strooi eens wat noten door je broodje. Of gebruik ook fruit zoals appel en ananas. Met een broodje gezond kun je vele kanten op. Als gezond maar gezond blijft.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017