Excite

Banaan eten bij het sporten

Een banaantje voor het sporten geeft je lekkere energie en neemt het hongergevoel weg. Maar toch staan bananen bekend als relatief ‘ongezond’ fruit, omdat ze veel suikers bevatten. Dat is waar, maar ter vergelijking: de suikers in sportdrankjes zijn veel ongezonder. Daarnaast zijn bananen veel goedkoper en gemakkelijk en snel om te eten.

Bananen en prestaties

Maar bananen bevatten nog veel meer dan alleen maar suiker. Zo bevatten bananen antioxidanten, vezels en veel kalium. Ze zijn een goede bron van vitamine B6 en zorgen ervoor dat je lichaam stofjes aanmaakt waardoor je gelukkig wordt. Uit onderzoek is ook gebleken dat bananen de prestaties bij het sporten kunnen verbeteren.

Sportieve levensstijl

Bananen passen dus prima bij een sportieve levensstijl. Heb je een stevige workout op het programma staan? Eet dan ongeveer twee uur voor het sporten een banaan om je maag te vullen en je bloedsuikerspiegel op peil te houden. Heb je een zeer zware training voor de boeg, neem dan een bakje kwark of een kommetje havermout extra. Probeer twee uur voor het sporten helemaal niets meer te eten, anders krijg je misschien last van je maag.

Banaan en energie

Ook na het sporten kan een banaan eten helpen om weer wat energie te krijgen. Combineer het met een dosis eiwitten, zoals een portie yoghurt of kwark. Je kunt een banaan ook prima verwerken in een proteïneshake.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017