Excite

4 Anti-katertips die écht helpen

Heb jij tijdens de feestdagen wat te diep in het glaasje gekeken en heb je daar nu de pijn van? Dan komen een aantal goede anti-katertips vast van pas. En het mooie hiervan is: ze werken nog ook. Als eerste: blijf drinken. En dan hebben we het niet over bier, maar over water. Van alcohol droog je namelijk uit en daar krijg je onder meer hoofdpijn van. Door flink water te drinken, breng je je vochtniveau weer in balans.
    © Getty Images

Verhoog je bloedsuikerspiegel

Na een avondje flink drinken, kun je gemakkelijk last krijgen van een hypo, waarbij je bloedsuikerspiegel aanzienlijk daalt. Deze moet je weer verhogen, maar wel geleidelijk. Dit kun je doen door onder meer complexe koolhydraten te eten. Deze zitten vooral in roggebrood, bruine rijst en muesli. Laat de aardappels, donuts en witte pasta liever even staan.
    © Getty Images

Kies voor kruiden

Misselijkheid kun je met verschillende kruiden bestrijden. Wat voor kruiden, vraag je je misschien af? In ieder geval met cannabis. Wel is het zaak ervoor te zorgen dat je niet high wordt, want dat is met een kater absoluut geen pretje. En als je liever geen cannabis neemt, dan is gember ook een goede oplossing. Maak bijvoorbeeld een kopje gemberthee.
    © Getty Images

Beweeg!

Ongetwijfeld het laatste waar je met een kater aan moet denken, maar o zo effectief: beweging. Zit je kater niet uit, maar kom in beweging. Door lichaamsbeweging voer je de giftige stoffen in je lijf af. Blijf natuurlijk wel genoeg drinken, anders kunnen ze nog niet voldoende wegstromen. Een rondje hardlopen kan wonderen doen. Trek je dat echt niet? Ook wandelen kan al verschil maken.
    © Getty Images

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017